Spice up formal education!
Spice up formal education! -Non-formal education to improve the learners’
motivation
În perioada 11-19 iulie 2017, un grup 4 profesori din instituţia noastră a participat la cursul ”Spice up formal education!” în Gibraltar. Aceștia si-au dezvoltat competentele profesionale, sociale şi personale precum şi metodele de predare prin însuşirea de noi metode non-formale ce pot fi aplicate în educaţia formală, la diferite discipline şi la orele de consiliere, pentru a creşte motivaţia elevilor pentru învăţare.
Ziua 1 (11.07.2017)
A cuprins activităţi
de cunoaştere, comunicare şi spargerea gheţii în grupuri interculturale.
Activități/ jocuri: nume si adjectiv, nume si gest, evaluare inițială prin metode non-formale: “Cravata”, “Portretul“, I have/ I like / I fear - un joc de construcție a grupului, găsirea
punctelor comune dintre participanți, „Oul” – activitate de creativitate, muncă în echipă, socializare,
asumarea responsabilității, asumarea deciziilor.
Ziua 2 (12.07. 2017)
A cuprins activităţi de dinamica grupului şi comunicare;”Cărți” – memory game - activitate de organizarea echipei,
memorare, comunicare în echipă, teorii despre comunicare și jocuri
de comunicare: ”transmiterea desenului”, transmiterea mesajului: telefonul
fără fir, ”Metoda sandwich”- transmiterea unui feedback negativ, ”TIC-TAC”: -joc de concentrare.
Ziua 3 (13.07. 2017)
S-au desfăşurat activități de dinamica grupului și comunicare;”Zip-Zap-Boing”, Joc de dinamizare a grupului și de comunicare
(verbală, non-verbală, para-verbală), Teatru/ joc de rol- comunicare asertivă, organizarea unui eveniment de diseminare
al proiectului.
A avut loc prezentarea sistemelor de educaţie din țările participante:
Bulgaria si Portugalia.
S-a continuat cu activități outdoor: jocuri de comunicare non-verbală:
”Mima”, ”Oglinda”, ”conducerea orbului”- joc de
obținerea încrederii în celalalt.
Evaluarea zilei s-a realizat prin metode non-formale folosind cărți de joc cu imagini.
Evaluarea zilei s-a realizat prin metode non-formale folosind cărți de joc cu imagini.
Ziua 4 (14.07. 2017)
A cuprins activităţi de dinamica grupului şi comunicare; ”PIZZA” jocuri de energizare.
S-a
continuat prezentarea sistemelor de educație din țările participante: Romania, Slovacia,
Polonia. Apoi s-au desfăşurat activități legate de stereotipii și prejudecăți.
Ziua 5 (15.07.2017)
Zi
interculturală: s-a realizat o excursie în Maroc (Tanger), unde au fost vizitate Grota lui Hercule, zona de coasta a Atlanticului, unde cursanţii s-au putut plimba cu cămila.
Ziua 6 (16.07.2017)
S-au prezentat și aplicat diferite metode
de educație formale, non- formale, informale. Cursanții au primit și un proiect
de cercetare: studierea site-ului www.salto-youth.net, alegerea unei activităţi şi prezentarea ei grupului de cursanţi. Totodată s-au realizat și activități de dezvoltare personală: Abigail story
Ziua 7 (17.07.2017)
Cursanţii au folosit metode de educație non- formală, ca de exemplu Photovoice – crearea unei povești pe o anumită temă, din fotografii realizate în
perioada cursului.
Ziua 8 (18.07.2017)
Cursanţii au folosit diferite metode de educație non-formală:”Mașina de spălat”- activitate de
concentrare, exerciții de introspecție: ”Animalele preferate”, Ce
îți place să faci/ ce îți aduce plăcere?, 5
lucruri la care te pricepi/ le faci bine, 5
lucruri/ valori care lipsesc în lume, metoda ORID (O- obiective, R- reflecție, I- interpretare, metoda ”Orange” – de stabilire a leadershipului și lucrul în echipă, povestea lui Chris si Kely- activitate rezolvare a conflictelor.
În ultima zi, au fost folosite metode de negociere și mediere precum ”Dracula story” și metode non-formale de evaluarea finală, urmată de certificarea și ceremonia de final! - tot în mod non-formal.
Acest material reflectă doar punctul de vedere al autorului, iar Comisia Europeană și Agenția Națională nu sunt responsabile pentru nicio utilizare care poate fi dată informațiilor respective.